Je virtuální asistentka levnější než zaměstnanec?

Je virtuální asistentka levnější než zaměstnanec?

Virtuální asistentka nebo zaměstnanec na hlavní pracovní poměr? Kdo se vám vyplatí víc? Kdo je tím pravým pro vás?

Virtuální asistentka vs. zaměstnanec

Nejprve si definujme, kdo je virtuální asistent/ka a kdo zaměstnanec, a vysvětleme si jejich základní rozdíly. 

Kdo je virtuální asistentka? 

Virtuální asistentka je nezávislá fyzická osoba, pracující buď sama na sebe jako OSVČ nebo v rámci firmy, která virtuální asistentky zaměstnává a následně zprostředkovává jejich služby svým klientům. Slovo virtuální vám napovídá, že se jedná o práci online a tedy na dálku. Virtuální asistentka má pak přístup k potřebným dokumentům, vašemu kalendáři a případným softwarovým nástrojům, které využíváte. 

Úkoly virtuálních asistentek mohou zahrnovat: 

  • administrativní práce 
  • zákaznickou péči 
  • vyřizování objednávek
  • fakturace a jejich případné urgence 
  • zpracování databází
  • reporty
  • objednávky přepravy
  • apod.

Kdo je zaměstnanec? 

Zaměstnanec je osoba, která pracuje na plný nebo částečný úvazek na základě pracovní smlouvy. Ve vztahu k zaměstnancům máte pak jako zaměstnavatel určité povinnosti. Ze zákona má zaměstnavatel povinnost odvádět za své zaměstnance sociální pojištění, pojistné na důchodové pojištění a další. Zaměstnanci pracující na plný úvazek pak mají nárok i na dovolené, nemocenské a dny v neschopnosti. 

Zaměstnanec je tak stálým členem vašeho týmu a má konkrétní povinnosti, které musí plnit. Obvykle s vámi spolupracuje v době, kdy je fyzicky přítomen v prostorách kanceláře.

S tím se pojí i další náklady v podobě kancelářského vybavení a příslušenství, jako je počítač, klávesnice, myš, telefon a služeb jako je třeba mobilní paušál. V případě zaměstnanců pak musíte počítat i s výše zmíněnými příspěvky, ale i odměnami či různými zaměstnaneckými benefity. 

Zaměstnanec v podobě asistenta nebo asistentky má tak logicky nárok i na řádnou mzdu, která se na trhu pohybuje v průměru od 30 000 Kč až 45 000 Kč měsíčně. 

Do toho všeho ještě započítejte váš čas v podobě zaučení, delegování, dávání zpětné vazby, kontroly, náboru atd. 

Virtuální asistentka se tedy vyplatí především těm, kteří by nevyužili čas zaměstnance na HPP a hlavně těm, kteří chtějí ušetřit za výše zmíněné náklady. Ty totiž nemusíte při volbě virtuálních asistentek vůbec řešit. 

Virtuální asistentky z týmu PéčeProZákazníky mají nastavený měsíční paušál dle předem určených minut, a na začátku spolupráce platíte pouze aktivační poplatek. Celkový čas na nastavení spolupráce máme díky standardizovanému a profesionálnímu přístupu zkrácený na cca 60 minut. V průběhu spolupráce vás jednou za čas čeká tzv. care call, kdy nám jde o vaší spokojenost a případné přenastavení určitých aktivit, které by vám vyhovovaly. 

Zní vám to lákavě a chtěli byste vědět, zda jsou virtuální asistentky tím pravým pro váš byznys? Podívejte se, jak delegování na virtuální asistentky a asistenty funguje

Chcete nastartovat rychlý růst firmy díky 3 strategickým krokům?

Přečtěte si ebook
Jak nastartovat rychlý růst firmy ve 3 krocích.

Virtuální asistentka

Pečujeme o vás i vaše zákazníky už 13 let.

Pomáháme malým firmám
a podnikatelům zajistit zákaznickou
péči a vyřešit úkoly, které nestíhají.

Podívejte se na případovou studii, jak služby virtuálních asistentek pomáhají podnikatelům a firmám.

Chcete nastartovat rychlý růst firmy díky 3 strategickým krokům?

Přečtěte si ebook
Jak nastartovat rychlý růst firmy ve 3 krocích.