Virtuální asistentka nebo zaměstnanec na hlavní pracovní poměr? Kdo se vám vyplatí víc? Kdo je tím pravým pro vás?
Virtuální asistentka vs. zaměstnanec
Nejprve si definujme, kdo je virtuální asistent/ka a kdo zaměstnanec, a vysvětleme si jejich základní rozdíly.
Kdo je virtuální asistentka?
Virtuální asistentka je nezávislá fyzická osoba, pracující buď sama na sebe jako OSVČ nebo v rámci firmy, která virtuální asistentky zaměstnává a následně zprostředkovává jejich služby svým klientům. Slovo virtuální vám napovídá, že se jedná o práci online a tedy na dálku. Virtuální asistentka má pak přístup k potřebným dokumentům, vašemu kalendáři a případným softwarovým nástrojům, které využíváte.
Úkoly virtuálních asistentek mohou zahrnovat:
- administrativní práce
- zákaznickou péči
- vyřizování objednávek
- fakturace a jejich případné urgence
- zpracování databází
- reporty
- objednávky přepravy
- apod.
Kdo je zaměstnanec?
Zaměstnanec je osoba, která pracuje na plný nebo částečný úvazek na základě pracovní smlouvy. Ve vztahu k zaměstnancům máte pak jako zaměstnavatel určité povinnosti. Ze zákona má zaměstnavatel povinnost odvádět za své zaměstnance sociální pojištění, pojistné na důchodové pojištění a další. Zaměstnanci pracující na plný úvazek pak mají nárok i na dovolené, nemocenské a dny v neschopnosti.
Zaměstnanec je tak stálým členem vašeho týmu a má konkrétní povinnosti, které musí plnit. Obvykle s vámi spolupracuje v době, kdy je fyzicky přítomen v prostorách kanceláře.
S tím se pojí i další náklady v podobě kancelářského vybavení a příslušenství, jako je počítač, klávesnice, myš, telefon a služeb jako je třeba mobilní paušál. V případě zaměstnanců pak musíte počítat i s výše zmíněnými příspěvky, ale i odměnami či různými zaměstnaneckými benefity.
Zaměstnanec v podobě asistenta nebo asistentky má tak logicky nárok i na řádnou mzdu, která se na trhu pohybuje v průměru od 30 000 Kč až 45 000 Kč měsíčně.
Do toho všeho ještě započítejte váš čas v podobě zaučení, delegování, dávání zpětné vazby, kontroly, náboru atd.
Virtuální asistentka se tedy vyplatí především těm, kteří by nevyužili čas zaměstnance na HPP a hlavně těm, kteří chtějí ušetřit za výše zmíněné náklady. Ty totiž nemusíte při volbě virtuálních asistentek vůbec řešit.
Virtuální asistentky z týmu PéčeProZákazníky mají nastavený měsíční paušál dle předem určených minut, a na začátku spolupráce platíte pouze aktivační poplatek. Celkový čas na nastavení spolupráce máme díky standardizovanému a profesionálnímu přístupu zkrácený na cca 60 minut. V průběhu spolupráce vás jednou za čas čeká tzv. care call, kdy nám jde o vaší spokojenost a případné přenastavení určitých aktivit, které by vám vyhovovaly.
Zní vám to lákavě a chtěli byste vědět, zda jsou virtuální asistentky tím pravým pro váš byznys? Podívejte se, jak delegování na virtuální asistentky a asistenty funguje.